torsdag 24. juli 2008

Stille på bloggen

Hei!

Skriver noen ord! Det er så stille på bloggen!
Var på etterutdanningskurs i Caen i mai/juni: 14 dager! Var veldig bra. Vi var på mange fine ekskursjoner og hadde undervisning på universitetet i Caen. Kan anbefales på det varmeste !Det er viktig å komme seg til Frankrike å få inspirasjon,oppdatering og treffe kollegaer i blant.
Bor i Tønsberg og var ute og spiste på Brygga i går. Kom i snakk med noen som hadde vært på mange sykkelturer i Frankrike.....Du behøver ikke være sykkeless for å delta. Følgebilen plukker deg opp, dersom du ikke orker å sykle ..Eldste deltager var 75 år og hadde mange kilo på de uriktige stedene....Noen som har erfaring?????
Jeg har bare vært på bilferie og har aldri syklet i Frankrike.
Min venninne har nettopp vært i Frankrike på bobil-ferie og var kjempefornøyd. Bodde bl.annet i Avignon. Noen som har erfaring??
mvh. Eli

3 kommentarer:

Eva sa...

Hei.

Var du på det kurset som NTNU arrangerte? I så fall så ønsket jeg å være med på det, men det passet så dårluig med hensyn til eksamensavvikling - jeg hadde elever som ble ferdig med nivå 2 på samme tid. Håper de arrangerer kurset på et mer passende tidspunkt senere - uavhengig om det er det samme kurset eller ikke.

Jeg har ingen erfaring med ferie i Frankrike. Håper derfor at andre kan fortelle mer om det.

Fortsatt god sommer!

Andre sa...

Jeg kan tenke meg å reklamere litt for en litt undervurdert fransk by: Lyon. Det er en veldig fin by som har mye å tilby. Jeg har faktisk skrevet et lite reisetips om byen i Aftenposten, se der...

Andre

Elis blogg sa...

Hei Eva!
Jeg var på kurset, oppført under NTNU sine sider. Det var et helt utrolig flott kurs!
De kommer sikkert til å arrangere liknende kurs siden.
Må innrømme at noen av forelesningene var litt på siden av det vi vanligvis driver med, men foreleserene snakket fransk, et språk som ikke alltid er så vanlig å høre "Her på berget"
Ekskursjonene var det aller beste med kurset og vår lærer var en herlig guide. Hun snakket mye, fort og fortalte oss en mengde. Francine skal fortsette for FLE ved Universitetet i Caen. Hvis det er noe du lurer på, kan du sikkert henvende deg til henne. Hun er behjelpelig og svært positiv.
Hun kan formidle kontakt med skoler/elever i Caen.

mvh Eli