mandag 12. mai 2008

Hei

Jeg fikk dessverre ikke anledning til å delta siste dagen i Trondheim. Men ellers så synes jeg også at det har vært et nyttig kurs. Jeg har allerede brukt spillet "fortell oss noe om" på fransk.

Jeg har også brukt blogging i undervisningen, og det virket som om elevene på VG2 fransk nivå 2 syntes det var morsomt å lage bloggen. Jeg har linket elevenes blogger til min blogg, og her er adressen til min blogg: http://franskblogg-eva.blogspot.com/.

Det hadde vært fint om vi fikk denne Nettverksbloggen til å fungere. Her er et tips til kurs i Frankrike, for de som skulle være interesserte: http://www.normandie-univ.fr/actualites/normandie-et-europe.htm

For tiden er det litt hektisk. Jeg holder på med de morsomme midtveisvurderingene, dvs. jeg er litt sent ute, men de går på VG1 så de skal ikke ha standpunkt før neste år. I tillegg må jeg klekke ut noen gode idéer til en eventuell muntlig eksamen hvis noen av mine skulle være så heldige å komme opp.

Ha en fin kveld.

2 kommentarer:

Andre sa...

Takk for det Eva. Jeg likte bloggen din. Den er lettere å se med Explorer, for de som bruker Firefox (som meg) blir den uleselig fordi bakgrunnsbildet flyttes foran.
Andre

Eva sa...

Takk for det, André. Elevene syntes det var gøy å lage blogg, selvom de var litt skeptiske til å skrive på fransk til å begynne med. Det gikk greit da jeg sa at de kunne late som de var en annen person og at de kunne skrive om hva de ville. POenget var at de skulle produsere noe selv på fransk.