tirsdag 6. mai 2008

Nettverksbloggen: et flott møtestd

Nettverksbloggen kan bli et artig, interessant og nyttig møtested. Her kan en hente tips og informasjon og en kan dele tanker om undervisning, ressurser i fag, undervisningsopplegg, prøver, eksamen mm. med andre.
Videre kan en tipse hverandre om kurs, etterutdanning, konfreanser, stipend....
Vi språklærere har nå et nettsted hvor vi kan treffes, dele våre kunnskaper, gi og få inspirasjon!
For lettere å finne frem i "jungelen "av innlegg det kommer til å bli, kan vi kanskje også legge inn lenker til fag, undergrupperinger av nivå, oppgaver, tester.
Kurset har vært til nytte for meg og jeg er glad for at jeg fikk anledning til å delta! Har vært moro og inspirerende. Det har også gitt meg mulighet til å bli mer oppdatert og til å ta i bruk f.eks. blogg. Jeg har feks. funnet mange gode program på nettet og samlet adresser i bloggen min. Jeg visste ikke at det er så mange gode program på YouTube. Videre har jeg møtt mange hyggelige mennesker!! Vi har etterhvert blitt litt mer kjent med hverandre, men dessverre ble det litt liten tid til samarbeid. De diagnostiske testene som skulle måle "noe presist" og som skulle legges inn i "den nasjonale banken", ble derfor ikke så bra.
Blir gjerne med på flere kurs.....Tenk, hvis vi kunne fått anledning til det!!!
Ha en god dag/kveld/natt
mvh Eli

1 kommentar:

Andre sa...

Ingen vet hva som vil skje videre, men det er ikke utenkelig at det kan komme noe mer kursing. Det er uansett klart at her er det mulig å starte noe og få til en større utveksling av ideer og ressurser. Gode linker bør nevnes og ressurser en selv har tilgang til. Husk at på Fremmedspråksenteret vil det ligge en ressurside til dere.
Andre